Image Source : politico |
Χρειάστηκε μόνο μία συντριβή για να εγκαταλείψει η Ουκρανία πλήρως τις πολύπλοκες επιχειρήσεις με F-16. Κορυφαίος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη αποκάλυψε ότι η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία δεν χρησιμοποιεί F-16 Fighting Falcon στις γραμμές του μετώπου.
TFIGLOBAL / Παρουσίαση Freepen.gr
Στις 17 Σεπτεμβρίου, ο επικεφαλής των Αμερικανικών Αεροπορικών Δυνάμεων στην Ευρώπη και της Συμμαχικής Αεροπορικής Διοίκησης του ΝΑΤΟ, James B. Hecker, δήλωσε ότι οι Ουκρανοί πιλότοι δεν είναι ακόμη έτοιμοι να πετάξουν τα αεροσκάφη F-16.
Είπε: «Οι πιλότοι είναι νέοι σε αυτό, οπότε δεν πρόκειται να τους βάλουν στις πιο επικίνδυνες αποστολές». Και πρόσθεσε: «Τελικά, αυτή είναι μια ουκρανική απόφαση. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η προσέγγιση που ακολουθούν».
Πρέπει να σημειωθεί πως πριν από τη μετάβαση στα F-16, οι Ουκρανοί πιλότοι είχαν πετάξει μόνο με MiG-29 και Su-24 και δεν είχαν μεγάλη εμπειρία με τις δυτικές τακτικές.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, ένα ουκρανικό F-16 συνετρίβη κάτω από καταιγισμό πυραύλων και χτυπημάτων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα τέλη του περασμένου μήνα, σκοτώνοντας έναν από τους καλύτερους πιλότους.
Ο Χέκερ σημείωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρότειναν να συνδράμουν στην έρευνα για τη συντριβή, αλλά απέφυγε να κάνει εικασίες για το τι μπορεί να την προκάλεσε.
Εικάζεται πως τόσο η Ουκρανία όσο και οι ΗΠΑ δεν μιλούν ανοιχτά για τη συντριβή, σαν να θέλουν να κρύψουν τις αδυναμίες των γερασμένων μαχητικών έναντι ενός πιο προηγμένου και φονικού στόλου της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας.
Το ινδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Eurasian News επικαλέστηκε έναν ανώτερο βετεράνο της ινδικής πολεμικής αεροπορίας που δήλωσε ότι τα αεροσκάφη F-16 είναι πολύ λιγότερο προηγμένα από τα ρωσικά αεροσκάφη. Ο Μοίραρχος Vijiander K. Thakur δήλωσε: «Όταν το μονοκινητήριο μαχητικό μικρής εμβέλειας παλαιότητας της δεκαετίας του '70 έχει ελάχιστο ρόλο να παίξει επιχειρώντας εναντίον μαχητικών αντιπάλων υψηλής αντοχής, μακρινών, οπλισμένων με όπλα μεγάλης εμβέλειας, έτσι αντιμετωπίζεις».
Ούτως ή άλλως πάντα υπήρχαν ανησυχίες για την ανεπάρκεια της εκπαίδευσης που δόθηκε στους Ουκρανούς πιλότους. Οι πιλότοι των F-16 υποβάλλονται σε μια εκτεταμένη περίοδο εκπαίδευσης, η οποία συχνά εκτείνεται σε αρκετά χρόνια. Αντίθετα, οι Ουκρανοί πιλότοι ρίχτηκαν γρήγορα και αμέσως στη μάχη, με εμπειρία χειρισμού του αεροσκάφους το πολύ ενός έτους.
Μην ξεχνάμε πως πολλά εκπαιδευτικά υλικά ήταν στα αγγλικά, μια γλώσσα που δε γνώριζαν άπταιστα όλοι οι πιλότοι.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επετράπη αυστηρά στην Ουκρανία να χρησιμοποιήσει αυτά τα αεροσκάφη για αμυντικούς σκοπούς. Αυτές οι ανησυχίες εκφράστηκαν επίσης ότι ο πρόεδρος Ζελένσκι μπορεί να έσπευσε να τα αναπτύξει κοντά στις εστίες πολέμου.
Προς το παρόν, οι ΗΠΑ προβαίνουν σε αλλαγές στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των F-16 για τους Ουκρανούς πιλότους με βάση το πόρισμα της έρευνας για τη συντριβή.
Στις 17 Σεπτεμβρίου, ο επικεφαλής των Αμερικανικών Αεροπορικών Δυνάμεων στην Ευρώπη και της Συμμαχικής Αεροπορικής Διοίκησης του ΝΑΤΟ, James B. Hecker, δήλωσε ότι οι Ουκρανοί πιλότοι δεν είναι ακόμη έτοιμοι να πετάξουν τα αεροσκάφη F-16.
Είπε: «Οι πιλότοι είναι νέοι σε αυτό, οπότε δεν πρόκειται να τους βάλουν στις πιο επικίνδυνες αποστολές». Και πρόσθεσε: «Τελικά, αυτή είναι μια ουκρανική απόφαση. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η προσέγγιση που ακολουθούν».
Πρέπει να σημειωθεί πως πριν από τη μετάβαση στα F-16, οι Ουκρανοί πιλότοι είχαν πετάξει μόνο με MiG-29 και Su-24 και δεν είχαν μεγάλη εμπειρία με τις δυτικές τακτικές.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, ένα ουκρανικό F-16 συνετρίβη κάτω από καταιγισμό πυραύλων και χτυπημάτων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα τέλη του περασμένου μήνα, σκοτώνοντας έναν από τους καλύτερους πιλότους.
Ο Χέκερ σημείωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρότειναν να συνδράμουν στην έρευνα για τη συντριβή, αλλά απέφυγε να κάνει εικασίες για το τι μπορεί να την προκάλεσε.
Εικάζεται πως τόσο η Ουκρανία όσο και οι ΗΠΑ δεν μιλούν ανοιχτά για τη συντριβή, σαν να θέλουν να κρύψουν τις αδυναμίες των γερασμένων μαχητικών έναντι ενός πιο προηγμένου και φονικού στόλου της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας.
Το ινδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Eurasian News επικαλέστηκε έναν ανώτερο βετεράνο της ινδικής πολεμικής αεροπορίας που δήλωσε ότι τα αεροσκάφη F-16 είναι πολύ λιγότερο προηγμένα από τα ρωσικά αεροσκάφη. Ο Μοίραρχος Vijiander K. Thakur δήλωσε: «Όταν το μονοκινητήριο μαχητικό μικρής εμβέλειας παλαιότητας της δεκαετίας του '70 έχει ελάχιστο ρόλο να παίξει επιχειρώντας εναντίον μαχητικών αντιπάλων υψηλής αντοχής, μακρινών, οπλισμένων με όπλα μεγάλης εμβέλειας, έτσι αντιμετωπίζεις».
Ούτως ή άλλως πάντα υπήρχαν ανησυχίες για την ανεπάρκεια της εκπαίδευσης που δόθηκε στους Ουκρανούς πιλότους. Οι πιλότοι των F-16 υποβάλλονται σε μια εκτεταμένη περίοδο εκπαίδευσης, η οποία συχνά εκτείνεται σε αρκετά χρόνια. Αντίθετα, οι Ουκρανοί πιλότοι ρίχτηκαν γρήγορα και αμέσως στη μάχη, με εμπειρία χειρισμού του αεροσκάφους το πολύ ενός έτους.
Μην ξεχνάμε πως πολλά εκπαιδευτικά υλικά ήταν στα αγγλικά, μια γλώσσα που δε γνώριζαν άπταιστα όλοι οι πιλότοι.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επετράπη αυστηρά στην Ουκρανία να χρησιμοποιήσει αυτά τα αεροσκάφη για αμυντικούς σκοπούς. Αυτές οι ανησυχίες εκφράστηκαν επίσης ότι ο πρόεδρος Ζελένσκι μπορεί να έσπευσε να τα αναπτύξει κοντά στις εστίες πολέμου.
Προς το παρόν, οι ΗΠΑ προβαίνουν σε αλλαγές στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των F-16 για τους Ουκρανούς πιλότους με βάση το πόρισμα της έρευνας για τη συντριβή.
Σημειώνεται ότι η εκπαίδευση των πιλότων βρίσκεται σε εξέλιξη στη Ρουμανία. Από τις 13 Σεπτεμβρίου, η αρχική ομάδα των τεσσάρων πιλότων ξεκίνησε τη θεωρητική τους εκπαίδευση στην 86η αεροπορική βάση στο Fetesti. Η προσπάθεια αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης διεθνούς πρωτοβουλίας με τη συμμετοχή της Δανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών για την ενίσχυση της αεράμυνας της Ουκρανίας εν μέσω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης.
Ωστόσο, η πρόοδος της εκπαίδευσης κινείται πιο αργά από ό,τι αρχικά ελπίζαμε, κυρίως λόγω διαφόρων κρίσιμων προκλήσεων. Μια σημαντική πρόκληση είναι η έλλειψη εκπαιδευμένων αεροπόρων στην Ουκρανία. Η συνεχιζόμενη σύγκρουση με τη Ρωσία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας, με αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες τόσο σε προσωπικό όσο και σε αεροσκάφη. Αναφορές τονίζουν ότι πριν από τη σύγκρουση, η Ουκρανία διέθετε περίπου 50 ετοιμοπόλεμους πιλότους μαχητικών αεροσκαφών, αλλά ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί σημαντικά έκτοτε.
Ο επείγων χαρακτήρας της κρίσης σημαίνει πως πολλοί πιλότοι συμμετέχουν επί του παρόντος σε ενεργό μάχη, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διάθεση χρόνου για εκπαίδευση.
Συνολικά, το σχέδιο F-16 καταρρέει, με την πολύ προηγμένη ρωσική αεροπορία να γελάει τελευταία.
Ωστόσο, η πρόοδος της εκπαίδευσης κινείται πιο αργά από ό,τι αρχικά ελπίζαμε, κυρίως λόγω διαφόρων κρίσιμων προκλήσεων. Μια σημαντική πρόκληση είναι η έλλειψη εκπαιδευμένων αεροπόρων στην Ουκρανία. Η συνεχιζόμενη σύγκρουση με τη Ρωσία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας, με αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες τόσο σε προσωπικό όσο και σε αεροσκάφη. Αναφορές τονίζουν ότι πριν από τη σύγκρουση, η Ουκρανία διέθετε περίπου 50 ετοιμοπόλεμους πιλότους μαχητικών αεροσκαφών, αλλά ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί σημαντικά έκτοτε.
Ο επείγων χαρακτήρας της κρίσης σημαίνει πως πολλοί πιλότοι συμμετέχουν επί του παρόντος σε ενεργό μάχη, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διάθεση χρόνου για εκπαίδευση.
Συνολικά, το σχέδιο F-16 καταρρέει, με την πολύ προηγμένη ρωσική αεροπορία να γελάει τελευταία.