The Hill: «Η αποστολή απέτυχε - Το ολίσθημα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στην ασφάλεια της θαλάσσιας ζώνης»

Freepen.gr - Τους τελευταίους μήνες, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ υπέστη την πιο σημαντική αποτυχία των τελευταίων 50 ετών, μια καταστροφή πιο επιζήμια από τη βύθιση του Bon Homme Richard στην προβλήτα ή την απώλεια 17 ναυτών σε δύο συγκρούσεις αντιτορπιλικών. Πρόκειται για μια οπισθοδρόμηση υπαρξιακή, η οποία θέτει υπό αμφισβήτηση έναν από τους βασικούς λόγους ύπαρξης του Ναυτικού, γράφει ο Steve Cohen, πρώην μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτικού Ινστιτούτου των Ηνωμένων Πολιτειών, στο «The Hill».

Διότι το Ναυτικό φαίνεται να εγκαταλείπει μια βασική αποστολή: τη διατήρηση των ζωτικών θαλάσσιων οδών ανοιχτών για το εμπόριο. Μετά από εννεάμηνη αποστολή για να ανακτήσει τον έλεγχο της διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας από τους αντάρτες Χούτι στην Υεμένη, η ομάδα κρούσης του αεροπλανοφόρου Dwight D. Eisenhower(Ike) επέστρεψε στις ΗΠΑ, χωρίς να εκδιώξει τους υποστηριζόμενους από το Ιράν Χούτι.

Ο αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία είναι σημαντικός:

- Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί κατά 90 τοις εκατό από τον Δεκέμβριο του 2023. Περίπου 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε εμπόριο - το 40% του συνολικού εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας - συνήθιζε να περνάει από αυτή τη θαλάσσια οδό, την τρίτη πιο πολυσύχναστη στον κόσμο, η οποία διαχειρίζεται περισσότερα πλοία από τη διώρυγα του Παναμά. Μόνο η Μάγχη και ο Πορθμός της Μάλακα έχουν μεγαλύτερη κίνηση.

- Υπολογίζεται ότι το 90 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου (σε αξία) ταξιδεύει δια θαλάσσης. Αντιπροσωπεύει 5,4 τρισεκατομμύρια δολάρια του ετήσιου εμπορίου των ΗΠΑ και στηρίζει 31 εκατομμύρια αμερικανικές θέσεις εργασίας.

- Τα πλοία εκτρέπονται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, προσθέτοντας πάνω από 11.000 μίλια, μία έως δύο εβδομάδες σε κάθε ταξίδι και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον σε καύσιμα σε κάθε ταξίδι. Τα ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί κατά 1.000% και ένα εμπορευματοκιβώτιο που κόστιζε 1.500 δολάρια για να μεταφερθεί, τώρα κοστίζει 6.000 δολάρια.

- Ο αντίκτυπος δεν περιορίζεται στη Μέση Ανατολή, αλλά προκαλεί «αλυσιδωτές επιπτώσεις» σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η διατήρηση αυτών των θαλάσσιων οδών ανοιχτών αποτελεί βασικό μέρος του σκοπού του Πολεμικού Ναυτικού από την ίδρυση της Δημοκρατίας, όταν το Πολεμικό Ναυτικό δημιουργήθηκε κυρίως για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας. Και αυτός ο ρόλος έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα. Όπως είπε κάποτε ο Τζον Κένεντι, «Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να ελέγχουν τη θάλασσα, αν πρόκειται να προστατεύσουν την ασφάλειά μας».

Παρ' όλα αυτά, όταν η ομάδα μάχης Ike επέστρεψε στο Νόρφολκ τον περασμένο μήνα, δεν κυμάτιζε ένα λάβαρο που να διακηρύσσει «αποστολή εξετελέσθη». Αντ' αυτού, το Ναυτικό εξέδωσε ένα μήνυμα που στην καλύτερη περίπτωση δεν ήταν και τόσο εμπνευσμένο.  

Το Ναυτικό καυχήθηκε ότι η ανάπτυξη ήταν «πρωτοφανής». Όχι μόνο ήταν ασυνήθιστα μακρά, αλλά σηματοδότησε την πρώτη φορά από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που ένα αμερικανικό αεροπλανοφόρο βρισκόταν υπό συνεχή άμεση απειλή από έναν εχθρό.

Στο σταθμό, τα πλοία εκτόξευσαν 155 πυραύλους Standard-2 εναντίον μη επανδρωμένων αεροσκαφών των Χούτι. Εκτοξεύσαμε 135 πυραύλους κρουζ Tomahawk σε χερσαίους στόχους και τα αεροσκάφη του πολεμικού ναυτικού εκτόξευσαν σχεδόν 60 πυραύλους αέρος-αέρος και 420 όπλα αέρος-επιφανείας. Το κόστος κάθε πυραύλου Tomahawk και Standard-2 ήταν τουλάχιστον 2 εκατομμύρια δολάρια - για να στοχεύσουμε ένα drone αξίας 2.000 δολαρίων...

Ωστόσο, η αποστολή απέτυχε. Οι Χούτι συνεχίζουν να ελέγχουν την Ερυθρά Θάλασσα. Παρ' όλη την προσπάθεια, την αφοσίωση και τις ικανότητες που επέδειξαν οι ναύτες και τα πληρώματα της αεροπορίας, ήταν πολύ λίγα για να γίνει η δουλειά.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail