pixabay / Leonhard_Niederwimmer |
Η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν η μεγαλύτερη στον κόσμο με βάση τον όγκο πωλήσεων μέχρι και το 2017. Διαθέτει μάρκες αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσικλετών, όπως η Audi, η Bentley, η Lamborghini, η SEAT, η Skoda, η Porsche, η Scania και η Ducati.
Ο Όλιβερ Μπλουμ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, ανέφερε το «δύσκολο οικονομικό περιβάλλον» και την «αποτυχία της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας» ως παράγοντες πίσω από την απόφαση.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας VW Thomas Schaefer σε δήλωσή του τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Volkswagen πρέπει επίσης να τερματίσει το πρόγραμμα διασφάλισης θέσεων εργασίας στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξοικονόμηση 10 δισ. ευρώ (11,07 δισ. δολάρια) μέχρι το 2026.
Όλα τα μέτρα πρέπει να συζητηθούν με το Συμβούλιο Εργαζομένων, ένα συνδικάτο, το οποίο έχει ήδη υποσχεθεί «σθεναρή αντίσταση» στα σχέδια.
Το Συμβούλιο Εργαζομένων υποστήριξε ότι η VW έχει ήδη χαρακτηρίσει ως απαρχαιωμένο ένα «μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων» και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη γερμανική επικράτεια. Το συνδικάτο IG Metall χαρακτήρισε την ανακοίνωση ανεύθυνη και υποστήριξε ότι το σχέδιο «κλονίζει τα θεμέλια» του μεγαλύτερου βιομηχανικού εργοδότη της Γερμανίας.
Η διοίκηση έχει λάβει «πολλές λανθασμένες αποφάσεις» τα τελευταία χρόνια, όπως η μη επένδυση σε υβριδικά ή η ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε η επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων Daniella Cavallo στο ενδοδίκτυο της εταιρείας.
Η Cavallo επέκρινε την «τρέλα της τεκμηρίωσης» και την «τακτική του σαλαμοκόμματος» της VW, λέγοντας πως το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να μειώσει την πολυπλοκότητα και αντ' αυτού να εκμεταλλευτεί τις συνέργειες των εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Reuters.
Ο οικονομικός διευθυντής Arno Antlitz και ο Schaefer θα συναντηθούν με το Συμβούλιο Εργαζομένων την Τετάρτη. Η Cavallo δήλωσε ότι αναμένει να εμπλακεί και ο Blume.
Η γερμανική ένωση της αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποίησε πέρυσι πως η χώρα «χάνει δραματικά τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της» λόγω της ραγδαίας αύξησης του ενεργειακού κόστους. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σημείωσε νωρίτερα φέτος ότι οι δυτικές κυρώσεις κατά της Μόσχας έχουν γυρίσει μπούμερανγκ κυρίως στο Βερολίνο και τη βιομηχανία του.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η ανακοίνωση της VW αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς, μετά την κακή εμφάνιση του συνασπισμού του στις περιφερειακές εκλογές στη Θουριγγία και τη Σαξονία το Σαββατοκύριακο.
* Πληροφορίες rt.com