Photo: Public domain |
Finian Cunningham - strategic-culture.su / Παρουσίαση Freepen.gr
Πρώτον, υπήρξε η πολιτική βόμβα ότι τα κόμματα συνασπισμού του καγκελάριου Όλαφ Σολτς υπέστησαν συντριβή στις εκλογές. Στη συνέχεια ήρθε η συγκλονιστική οικονομική είδηση πως η Volkswagen, η αυτοκινητοβιομηχανία-ναυαρχίδα της χώρας, σχεδιάζει να κλείσει εργοστάσια λόγω του εξοντωτικού κόστους παραγωγής.
Ο απόηχος κλονίζει τα πολιτικά και οικονομικά θεμέλια όχι μόνο της Γερμανίας αλλά ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και τα δύο αυτά πλήγματα για τη Γερμανία προέρχονται από την ίδια αιτία: τη δουλική υιοθέτηση της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής από την κυβέρνηση Σολτς. (Για να είμαστε δίκαιοι, το σύνδρομο των λακέδων προϋπήρχε του Σολτς και ήταν εμφανές και υπό την προκάτοχό του Άνγκελα Μέρκελ. Και πάλι για να είμαστε δίκαιοι, δεν είναι μόνο μια γερμανική κατάσταση. Ολόκληρη η Ευρώπη είναι σκυλάκι του θείου Σαμ - και πληρώνει οδυνηρό τίμημα για αυτόν τον αμφίβολο ρόλο).
Η Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) ήρθε πρώτη στις εκλογές του κρατιδίου της Θουριγγίας, σε μια εκλογική αναμέτρηση που θεωρήθηκε ντροπιαστική ήττα για το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα του Scholz και τους εταίρους του στον συνασπισμό. Το AfD σημείωσε μεγάλα κέρδη, αν και ήρθε δεύτερο πίσω από τη Χριστιανοδημοκρατική Ένωση, στις εκλογές της γειτονικής Σαξονίας.
Μεγάλη υστερία συνόδευσε την εκλογική επιτυχία του AfD, το οποίο χαρακτηρίζεται πάντοτε ως «ακροδεξιό» και συγκρίνεται με το ιστορικό ναζιστικό κόμμα. Την υστερία αυτή μετριάζει, ωστόσο, το γεγονός ότι το νέο αριστερό κόμμα BSW σημείωσε επίσης εντυπωσιακά κέρδη στις εκλογές.
Μια πιο ακριβής ανάγνωση των αποτελεσμάτων θα ήταν πως ο γερμανικός λαός χρησιμοποίησε τις εκλογές για να εκφράσει βαθιά απογοήτευση και θυμό για τα παραδοσιακά κόμματα σε μια σειρά θεμάτων, όπως η οικονομική δυσπραγία, η ανεξέλεγκτη μετανάστευση και το έντονο αντιπολεμικό συναίσθημα.
Το AfD και το BSW στήριξαν τις προεκλογικές τους εκκλήσεις στον τερματισμό της τεράστιας στρατιωτικής βοήθειας της Γερμανίας προς την Ουκρανία (πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ, τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά τις ΗΠΑ). Ζητούν επίσης τον τερματισμό των εχθρικών οικονομικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας και την επιστροφή σε κανονικές, φιλικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.
Και τα δύο μέρη έχουν επίσης επικρίνει τη συμφωνία του Βερολίνου να εγκαταστήσει εκ νέου βαλλιστικούς πυραύλους των ΗΠΑ στο γερμανικό έδαφος -μια επιστροφή στις ημέρες του Ψυχρού Πολέμου- οι οποίοι στοχεύουν στη Ρωσία και οι οποίοι θα καθιστούσαν τη Γερμανία στόχο για τυχόν ρωσικά αντίποινα. Ο τρόπος με τον οποίο αυξάνονται οι εντάσεις από το ΝΑΤΟ στην Ουκρανία και την εισβολή στη ρωσική περιοχή του Κουρσκ οι γερμανικοί αυτοί φόβοι δεν είναι υπερβολικοί.
Φαίνεται προφανές ότι η πολιτική εξέγερση στις πρόσφατες γερμανικές εκλογές ήταν μια έντονη διαμαρτυρία κατά της συμμόρφωσης του Βερολίνου με την αντιρωσική πολιτική της Ουάσιγκτον.
Κατά ειρωνικό τρόπο, τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν αυτόν τον παράγοντα στην άνοδο των εναλλακτικών κομμάτων, αλλά τα ρεπορτάζ τους ισχυρίζονται πως τα παράπονα τροφοδοτούνται απλώς από τη «ρωσική προπαγάνδα». Μιλάμε για την πολιτική τάξη που βρίσκεται σε άρνηση. Ο λαός ψηφίζει κατά των πολιτικών του κατεστημένου και στη συνέχεια η διαμαρτυρία απορρίπτεται ως χειραγώγηση του Κρεμλίνου. Μια τέτοια συγκατάβαση ενισχύει μόνο την εξέγερση.
Έτσι, θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε, είναι απλώς ρωσική προπαγάνδα ότι η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε κρίση;
Η γερμανική Volkswagen ανακοίνωσε πως αναγκάζεται να εξετάσει δραστικά μέτρα εξοικονόμησης κόστους. Προβλέπονται μαζικές απολύσεις 300.000 εργαζομένων στη Γερμανία (σχεδόν το μισό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της). Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι εξετάζει το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων της για να περιορίσει το εξοντωτικό κόστος παραγωγής. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία στα 87 χρόνια της ιστορίας της.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume δήλωσε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι οι έκτακτες περικοπές αφορούν «κόστος, κόστος, κόστος». Είπε πως η αυτοκινητοβιομηχανία - μία από τις μεγαλύτερες και πιο εμβληματικές στον κόσμο - δεν ήταν πλέον ανταγωνιστική στην τιμολόγηση των οχημάτων της.
Είναι δύσκολο να υπερεκτιμήσει κανείς τη σημασία της. Ιστορικά, η γερμανική οικονομία -η μεγαλύτερη στην Ευρώπη- καθοδηγείται από τις εξαγωγές αυτοκινήτων προς τον υπόλοιπο κόσμο και ειδικότερα αυτές του ομίλου Volkswagen και των 10 αυτοκινητοβιομηχανιών του.
Ένα ζωτικό μέρος της γερμανικής οικονομικής επιτυχίας επί δεκαετίες οφειλόταν στην προμήθεια σχετικά φθηνής και άφθονης ενέργειας (φυσικό αέριο και πετρέλαιο) από τη Ρωσία - τον μεγαλύτερο προμηθευτή καυσίμων υδρογονανθράκων στον κόσμο.
Τα αφεντικά της Volkswagen είχαν προειδοποιήσει πριν από δύο χρόνια ότι η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους απειλούσε τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας τους. Και κατ' επέκταση τη βιωσιμότητα ολόκληρης της γερμανικής οικονομίας.
Αυτή η προειδοποίηση το Νοέμβριο του 2022 ήρθε μόλις λίγες εβδομάδες μετά την κρυφή ανατίναξη των αγωγών φυσικού αερίου Nord Stream κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα από τις ΗΠΑ, αποκόπτοντας έτσι τη Γερμανία και την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον ρωσικό ενεργειακό εφοδιασμό. Σε συνδυασμό με τις κυρώσεις της ΕΕ κατά άλλων ρωσικών οδών ενεργειακού εφοδιασμού, το αποτέλεσμα είναι μια ευρωπαϊκή οικονομική ύφεση. Η γερμανική και η ευρωπαϊκή πολιτική ελίτ ακολούθησαν στρεβλά την ατζέντα της εχθρότητας των ΗΠΑ προς τη Ρωσία (χρησιμοποιώντας την Ουκρανία ως πληρεξούσιο) - όλα αυτά για να ενισχύσουν οι Αμερικανοί τις ακριβότερες εξαγωγές ενέργειας στη θέση των ρωσικών, καθώς και για να ενισχύσουν το αμερικανικό στρατιωτικό-βιομηχανικό σύμπλεγμα από τις πρωτοφανείς πωλήσεις όπλων.
Το Βερολίνο αρνήθηκε να διεξάγει μια σωστή ποινική έρευνα για το σαμποτάζ των αγωγών φυσικού αερίου του Nord Stream για τον απλούστατο λόγο πως θα αποκάλυπτε τους Αμερικανούς δράστες και με αυτόν τον τρόπο θα αποκάλυπτε τη δουλική συνενοχή του Βερολίνου. Έχει απορρίψει τις ρωσικές προσφορές συνεργασίας, παρόλο που η Ρωσία και η Γερμανία ήταν από κοινού εταίροι στο φιλόδοξο έργο του αγωγού που διήνυσε περισσότερα από 1.222 χιλιόμετρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα και χρειάστηκε μια δεκαετία για να κατασκευαστεί με κόστος 11 δισεκατομμυρίων ευρώ. Εάν είχε λειτουργήσει, οι οικονομίες και τα νοικοκυριά της Ευρώπης θα είχαν εγγυημένη άφθονη προσιτή ενέργεια - και όχι άγριες αυξήσεις στους λογαριασμούς.
Δε θα μπορούσε να είναι πιο τραγικό και πιο φάρσα. Οι λεγόμενοι Ευρωπαίοι σύμμαχοι της Αμερικής κατέστρεψαν οικειοθελώς τα δικά τους οικονομικά θεμέλια μέσω μιας προδοτικής προσκόλλησης στην ιδιοτελή ατζέντα της Ουάσινγκτον. Η ειρωνεία είναι ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες προβάλλουν τον εαυτό τους ως «προστάτη» της Ευρώπης, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά ένα τεράστιο παράσιτο που ζει από την ευρωπαϊκή γενναιοδωρία και την ανοησία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων που υπηρετούν ως λαγωνικά του θείου Σαμ.
Οι αμέτρητοι αμερικανικοί παράνομοι πόλεμοι στους οποίους η Ευρώπη επιδίδεται εδώ και δεκαετίες σε όλη τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Αφρική - και ο τελευταίος πόλεμος δι' αντιπροσώπων στην Ουκρανία, ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο - έχουν δημιουργήσει μια δυσεπίλυτη μεταναστευτική κρίση σε όλη την Ευρώπη. Αυτό έχει οδηγήσει και πάλι σε μια λυσσαλέα πολιτική αντίδραση, με αποτέλεσμα τα κόμματα του κατεστημένου στη Γερμανία, τη Γαλλία και άλλα κράτη της ΕΕ να τιμωρούνται στις δημοσκοπήσεις. Η πολιτική κρίση της ΕΕ με τις κλονισμένες κυβερνήσεις για την ανεξέλεγκτη μετανάστευση είναι άμεσο αποτέλεσμα της παρακολούθησης των ιμπεριαλιστικών πολέμων της Αμερικής.
Το κατεστημένο της ΕΕ είναι ένα σκυλάκι, επειδή είναι μέρος της ίδιας δυτικής ιμπεριαλιστικής τάξης και νοοτροπίας. Είναι ιδεολογικά προγραμματισμένο να ακολουθεί - σαν λέμμινγκ - την ίδια του την καταστροφή. Η περιστρεφόμενη πόρτα της πολιτικής και εταιρικής καριέρας, καθώς και οι εκβιασμοί της CIA εναντίον διεφθαρμένων πολιτικών είναι άλλοι παράγοντες.
Ο γερμανικός λαός, όπως και άλλοι ευρωπαϊκοί πληθυσμοί, ανακαλύπτουν με τον σκληρό τρόπο στην καθημερινή τους ζωή τι σημαίνει για τη λεγόμενη πολιτική τους τάξη να είναι υποτελείς των Αμερικανών.
Η Volkswagen - η εταιρεία αυτοκινήτων του λαού - δημιουργήθηκε από τον γερμανικό ιμπεριαλισμό το 1937 στο πλαίσιο του ναζιστικού Ράιχ. Η ίδρυση της βιομηχανίας ήταν ένα αγαπημένο σχέδιο του Αδόλφου Χίτλερ. Η πρώιμη οικονομική επιτυχία της εταιρείας οφειλόταν στη χρήση φτηνών εργατικών χεριών από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που είχαν δημιουργηθεί για την Τελική Λύση, συμπεριλαμβανομένης της εκμετάλλευσης σκλαβοπάζαρων από Ρώσους αιχμαλώτους πολέμου, οι οποίοι συχνά δουλεύονταν μέχρι θανάτου. Σήμερα, η VW χάνει την υπεροχή της επειδή δεν επωφελείται πλέον από την πρόσβαση στο φθηνό ρωσικό φυσικό αέριο.
Η Γερμανία και οι εμβληματικές βιομηχανίες της εξακολουθούν να είναι παιχνίδι του ιμπεριαλισμού. Αυτή τη φορά, όμως, ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός την οδηγεί στην καταστροφή.